Wymówki-porada4 – za dużo na głowie

Czy uważasz, że jesteś osobą ogromnie zajętą i nie jesteś w stanie już niczego dodać do swoich obowiązków? To prawdopodobnie jedynie wymówka.

Zastanów się, czy faktycznie masz tyle spraw na głowie, czy jedynie tak się czujesz. Zwykle jest tak, że gdy masz wiele rzeczy do zrobienia czujesz się przeciążony. Jednak może być tak, że mając mało odpowiedzialności,możesz mieć wrażenie, że masz dużo do zrobienia, a także mimo mnóstwa rzeczy możesz być spokojny i zrelaksowany.

Wszystko zależy od podejścia. Jeśli zajmujesz się wieloma rzeczami na raz, nie koncentrujesz się na wykonaniu jednej rzeczy do końca, tylko korzystasz z wielozadaniowości, pracujesz nieefektywnie. Inaczej mówiąc niby robisz więcej czynności równocześnie i masz wrażenie dobrze wykonanej pracy, to jednak wielozadaniowość powoduje zwiększoną liczbę błędów i spowolnienie procesu. Nawet nasz mózg pracuje po kolei, a nie robi wszystko na raz. Dlaczego więc się rozpraszasz. Zajmij się najpierw jedną, najważniejszą rzeczą, potem kolejną i następną. W ten sposób efekty przyjdą szybciej, a praca wykonana będzie lepszej jakości.

Jeśli chcesz zrobić coś dodatkowego, a uważasz, że nie masz czasu, musisz się przeorganizować. Bardzo pomaga spisanie wszystkiego co jest do zrobienia i ustalenie priorytetów dla poszczególnych czynności, abyś wiedział w jakiej kolejności je wykonywać, a w głowie zrobi się miejsce na nowe myśli i pomysły.

Jeśli jesteś zainteresowany poznaniem dodatkowych 20 wymówek, z których być może w ogóle nie zdajesz sobie sprawy, zapisz się:

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *