Pożegnaj się z bolesną przeszłością

Kiedy planujesz przyszłość, nie zapomnij powiedzieć Do widzenia swojej przeszłości. Za chwilę pokażę Ci, jak to zrobić i jak bardzo jest to ważne.
Poczujesz, że żyjesz

Badania przeprowadzone w 2004 roku w Harvard Medical School, pokazały, że osoby,które potrafią odpuścić i wybaczyć, mają mniejsze problemy z chorobami serca i nadciśnieniem.Ponadto stwierdzono, że Ci, którzy skupiali podczas medytacji na współczuciu, zamiast drążeniu niepowodzenia, odczuwali zdecydowanie mniejszy ból fizyczny i psychiczny. Mimo, że te badania są sprzed 10 lat, to także późniejsze doświadczenia tego typu potwierdzają te wyniki. Na przykład badania przeprowadzone w Klinice Mao potwierdzają, że osoby, które są w stanie zaakceptować przykre wydarzenia, mają lepsze i zdrowsze relacje i są mniej narażone na depresję orazcieszą się lepszym zdrowiem psychicznym. Ponadto postrzegają życie jako bardziej szczęśliwe i radosne.
Sam możesz doświadczyć zbawiennego wpływu odpuszczenia przeszłości. Gdy pogodzisz się i zaakceptujesz niekorzystne wydarzenia z Twojego życia i podejdziesz to tego w taki sposób: jest jak jest ,co się stało, to już się nie odstanie, poczujesz ulgę, lekkość i większą chęć do życia. Odpuszczenie sobie przeszłości jest prostsze niż myślisz i zależy od Twojego nastawienia. Zobacz więcej o puszczaniu swoich myśli w artykule Puść to.

Będziesz zdobywał wiedzę głębiej i bardziej kolorowo

Posiadające zdolności do odzyskania równowagi psychicznej po negatywnych zdarzeniach, sprawia ,że czujesz się zdrowszy i silniejszy, a Twój charakter się wzmacnia.
To z kolei sprawia, Twoja pewność siebie i wiara w swoje możliwości rośnie i pozwala Ci działać dalej mimo porażek. Dzieje się tak dlatego, że w momencie,kiedy potrafisz odpuścić przeszłość, nie traktujesz negatywnych wydarzeń personalnie, tylko jako lekcję i zdobywanie doświadczenia. Zobacz Lincoln miał załamanie nerwowe, ale to nie przeszkodziło mu zostać prezydentem Stanów, Einstein długo nie w dzieciństwie, ale miał niesamowitą wręcz zdolność wizualizacji wielkich rzeczy. Ci wielcy ludzie i mnóstwo innych zwykłych, niezwykłych ludzi potrafili powstać po złych wydarzeniach z przeszłości i dalej rozbudzać swoją ciekawość odkrywcy, jak małe dzieci uczące się chodzić.

Konkretne ćwiczenia jak poradzić sobie z przeszłością

Weź kartkę i długopis i napisz list do kogoś, kto Cię głęboko zranił. Nie zwracaj uwagi na styl, gramatykę, interpunkcję, czy nawet ortografię. Po prostu pisz co Ci przyjdzie do głowy w związku z tą sytuacją. Opisz swój ból i poniżenie. Pisz w taki sposób,jakbyś wierzył, że osoba, do której piszesz przeczyta to i zrozumie. Następnie przeczytaj, to co napisałeś i uzupełnij, jeśli czegoś brakuje. Na koniec porwij zapisaną kartkę na drobne kawałki i spal zachowując zasady bezpieczeństwa. Patrz, jak Twoja bolesna przeszłość zmienia się w popiół.

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *