Jak walczyć z ograniczającymi myślami

negatywne myśli

Czy wiesz, że negatywne myślenie może uniemożliwić bycie szczęśliwym, próbowanie nowych rzeczy i wykorzystywanie drzemiącego w Tobie potencjału. A jednym z najpoważniejszych skutków negatywnego myślenia jest to, że nie robisz tego co lubisz !!!

Możesz myśleć, że chcesz coś zrobić, a w rzeczywistości Twój wewnętrzny głos nadaje audycję pt. „Nie rób tego, nie umiesz”.  Jeśli go nie wyłączysz, nie będziesz mieć nawet szansy spróbowania i nigdy się nie dowiesz, że umiesz.

Negatywne myśli mogą wystąpić z różnych powodów.

1. Możesz otaczać się ludźmi, którzy ściągają Cię w dół, nie wspierają i nie inspirują. W takiej sytuacji po rozmowie z nimi prawdopodobnie nie będziesz miał ochoty niczego zmieniać, czy robić.

2. Możesz odczuwać strach przed zrobieniem czegoś i nie potrafić go przełamać

3. Miałeś bardzo negatywne doświadczenia w dzieciństwie, co może wpłynąć na postrzeganie Twojego życia, ponieważ część mózgu odpowiedzialna za przetrwanie, będzie Cię bronić przed ponownym bólem i sabotować Twoje poczynania. Nikt nie chce bólu, jednak sterowanie tym w jaki sposób podchodzimy do próbowania nowych rzeczy znajduje się w naszej głowie. I tu jest dobra wiadomość. Można nauczyć się panować nad tymi myslami i wykorzystać je na własną korzyść.

W realnym zagrożeniu, kiedy nasz umysł mówi nam, żeby czegoś nie robić, musimy ocenieć, czy zagrożenie jest faktyczne, czy jedynie wymyślone.

Jak rozpoznać negatywne myśli.

Zastanów się, czy jest coś, co wydarzyło się w przeszłości co mogło zmienić Twoje myślenie i teraz Cie powstrzymuje. Staraj sie oceniać swoje myśli pod względem tego, czy Cię wspierają, czy przeszkadzają. Kiedy będziesz wiedzieć, które myśli Cię blokują, możesz przestać zwracać na nie uwagę. Pomoże Ci w tym ćwiczenie Co Cię wzmacnia.

Jak walczyć z negatywnymi myślami

1. Zamień negatywne na pozytywne

Wypisz wszystkie negatywne myśli, które nie pozwalają Ci ruszyć z miejsca i zastanów się z jakich powodów Cię ograniczają. Postaraj się je zamienić na takie co pozwolą Ci iść do przodu.

Czy wiesz, że człowiek zachowuje się w taki sposób, jak o sobie myśli. Jeśli myślisz o sobie, że nie dasz rady lub jesteś niesmiały, wlasnie tak się zachowujesz. Z kolei jeśli myślisz, że możesz coś zrobić i jesteś pewny siebie, tak też działasz. Dobra wiadomość jest taka, ze swój wizerunek możesz zmienić praktycznie w każdej chwili. Poprzez świadome podejmowanie działań pokazujących, że możesz przekroczyć granice, do tej pory nie do przejścia przez Ciebie oraz zamianę negatywnych myśli na pozytywne.

Na przykład:

Nie umiem pływać.

zamień na

Nauczę się pływać.

Tak  możesz zrobić z każdą ograniczającą myślą. W ten sposób będziesz próbować nowych rzeczy i zdobywać doświadczenie. Sposób ten jest prosty, ale wymaga czasu, cierpliwości i zaangażowania. Jesli Twoje stare przekonania powstawałay przez lata, nie oczekuj, że zmienisz je na nowe w kilka minut. Potrzebna jest konsekwencja i wychodzenie ze strefy komfortu możliwie często, najlepiej codziennie.

2. Wychodź ze strefy komfortu

Zmiana negatywnych myśli na pozytywne jest to prosty proces , ale to wymaga czasu, cierpliwości i zaangażowania . Trzeba mieć cierpliwość do siebie! Pamiętaj, że możesz żyli z tego typu myślenia przez długi czas , a to sprawi , że trudno zmienić . Ponadto, trzeba wyjść z własnej strefy komfortu i zmierzyć się z obawami , które trzyma cię .

3. Ocknij się

Będąc na szkoleniu Michała Wawrzyniaka dowiedzialam się o ciekawej technice. Otóż, przez cały czas trzeba było nosić silikonowa bransoletkę na nadgarstku. Gdy uświadomiłeś sobie, że przyszła Ci do głowy negatywna myśl, w tym momencie strzelałeś z bransoletki, a następni zamieniałeś myśl na pozytywną. Ból, który powstawał podczas strzelania dodatkowo wzmacniał odzwyczajenie się od negatywnych myśli.

4. Zrobić coś nowego
Jeśli do tej pory nie mogłeś czegoś osiągnąć i w Twojej głowie poawia się myśl, że to niemożliwe, znajdź sposób, aby pokazać sobie, że jednak jest to możliwe. Duży cel podziel na małe kroczki i potrochu go osiągnij i pokaż sobie, że można.
Ważne jest, aby podją działania od razu po decyzji zrobienia czegoś, a nie odkładać na potem, bo będzie Ci trudniej się ponownie zmotywować.

Za każdym razem, kiedy bedziesz osiągaj swój cel lub wypełniał poszczególne kroki po drodze do niego, Twoja wiara w powodzenie i zaufanie do siebie będą rosnąć i każdy kolejny krok będzie łatwiejszy.

Czasami zdarza się, że ludzie po pierwszych sukcesach wracają do starych nawyków, dlatego musisz być czujny i na to nie pozwolić.Dlatego w takiej sytuacji świetnie sprawdza się dziennik, w którym zapisujesz wszystkie swoje kroki i sukcesy. W chwili zwątpienia lub spadku motywacji, możesz go przejrzeć i stwierdzić, jak wiele już osiągnąłeś.

Kiedy nauczysz się kontrolować swoje myśli, zauważysz jak twoje życie nabierze tempa i jakie cudowne rzweczy będą się przydarzać.

Zapisz się, aby nie przeoczyć żadnego wpisu

raz w tygodniu (w poniedziałek) dostaniesz przegląd



Lubię komentarze, więc nie krępuj się, pisz ile wlezie, nie ma limitów, a czasem są nagrody dla najbardziej aktywnych 🙂

Comments

comments

One thought on “Jak walczyć z ograniczającymi myślami

  1. Malina napisał(a):

    To prawda. Podejście do siebie i świata jest fundamentem sukcesu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *