Jak uwolnić się od emocji

Jak już wiesz z poprzedniego artykułu, metoda Sedony stanowi naturalny sposób zbalansowania niewłaściwego tłumienia emocji i pozwolenia im odejść. To tak jakbyś bezpiecznie opróżnił garnek z gotującą się pod pokrywką zawartością. Każde stłumione uczucie próbuje wydostać się na zewnątrz, dokładnie jak para wodna zamknięta pod przykrywką. Inaczej mówiąc uwolnienie to nic innego jak chwilowe zatrzymanie emocji wewnątrz i pozwolenie im odejść. Gdy nauczysz się tej metody, będziesz miał wybór, czy stłumić emocje, czy je wyrazić lub odpuścić. Odkryjesz, że coraz częściej będziesz dokonywać wyboru polegającego na pozwolenia im odejść.
Jedna z metod uwalniania emocji jest śmiech. Prawdziwy, szczery śmiech pozwala spontanicznie poprawić samopoczucie i zmniejszyć stres.  Przypomnij sobie, jak ostatnim razem szczerze się śmiałeś. Może oglądałeś śmieszny program telewizyjny lub przeprowadzałeś rozmowę z przyjacielem i zupełnie niespodziewanie coś rozśmieszyło cię. Poczułeś się rozbawiony i usłyszałeś głośny śmiech wychodzący z głębi Ciebie, a całe Twoje ciało zaczęło podskakiwać. Podczas śmiania się prawdopodobnie doznałeś uczucia lekkości, coraz intensywniejszego szczęścia, rozluźnienia i wewnętrznego ciepła. Jest to dobry opis tego, czego możesz doświadczać, kiedy zastosujesz opisywana tu metodę. Chociaż uwalnianiu, w większości przypadków nie będzie towarzyszył głośny śmiech, to na pewno będziesz się często uśmiechał i czuł tę samą wewnętrzną ulgę.
Jeśli otworzysz się na pytania, które już za moment poznasz, odkryjesz, że Twoje negatywne myśli i emocje znikają, a pojawiają się budujące i pozytywne doznania i myśli. Poprawisz także swoje zdrowie psychiczne.

Jeśli jesteś gotów na ciekawe doświadczenie i chcesz rozpocząć przygodę z metoda Sedony, to do dzieła!

W dowolnej chwili i miejscu, kiedy poczujesz niechciane emocje postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

Krok 1

Skup się na tym, co czujesz w danej chwili . Przyjmij, zaakceptuj to uczucie i pozwól mu, jak najlepiej potrafisz, przejawić się w całej pełni i sile.

Wiele osób bardziej zna uczucia związane z przeszłością lub przyszłością, jednak w tej chwili  chodzi o teraz. Co czujesz TERAZ. Na początku może to być dziwne dla Ciebie, jednak jak zaczniesz stosować te metodę, zauważysz, że coraz łatwiej będziesz mógł określić swoje emocje w danej chwili tu i teraz.

Krok 2

Zadaj sobie następujące pytanie: „Czy mógłbym pozwolić temu uczuciu odejść?”

To pytanie ma jedynie otworzyć Cię na możliwość podjęcia takiego działania. Możesz odpowiedzieć „tak” lub „nie”. Nie musisz się obawiać, nawet jeśli w tym kroku odpowiesz „nie”, w dalszych krokach metoda zadziała także na Ciebie i pozwolisz odejść niechcianej emocji. Nie zastanawiaj się nad odpowiedzią, tylko tak jakbyś rozmawiał ze swoim wewnętrznym głosem. Właściwa odpowiedź to ta, która pierwsza przyjdzie Ci do głowy.

Krok 3

Zadaj sobie pytanie : „Czy jestem skłonny / chętny do „puszczenia” tego uczucia?”

Nadal odpowiadaj machinalnie, bez spekulowania i zastanawiania się. Pamiętaj, że stosujesz tę technikę, bo chcesz być wolny. Nie ma znaczenia, czy to uczucie jest usprawiedliwione, długotrwałe czy prawidłowe. Jeśli odpowiedź brzmi „nie” lub nie jesteś pewien, zapytaj siebie: „Czy chciałbym czuć to, co czuję?” lub „Czy czując to będę szczęśliwy i osiągnę to, czego chcę?”. Nawet jeśli odpowiedź nadal brzmi „nie”, przejdź do następnego kroku.

Krok 4

Zadaj sobie pytanie: „Kiedy?”. Jest to zachęta do tego, żeby pozwolić uczuciu odejść TERAZ. Być może stwierdzisz, że pozwalasz mu odejść z łatwością.

Zawsze pamiętaj, że jest to decyzja, którą możesz podjąć w dowolnej, wybranej przez siebie chwili. Jeśli chcesz trwać przy określonym uczuciu, w porządku. Po prostu uznaj, że to, jak długo chcesz doświadczać danej emocji, jest Twoim wyborem.

Krok 5

Powtarzaj procedurę czterech kroków do momentu, aż poczujesz się wolny od niechcianej emocji.

Prawdopodobnie po każdym kolejnym kroku odkryjesz, że wyrażenie zgody na odejście jest coraz łatwiejsze. Na początku efekty mogą być ledwo uchwytne. Bardzo szybko, jeśli jesteś wytrwały, rezultaty staną się coraz bardziej zauważalne. Możesz odkryć, że istnieje kilka warstw emocji związanych z określoną sprawą. To, czemu pozwolisz odejść, odejdzie na dobre. Odkryjesz, że stosowanie tej techniki sprawia, że utrzymanie pozytywnego nastawienia do życia wymaga o wiele mniejszego wysiłku z Twojej strony. Twoje życie będzie odzwierciedleniem tego. W końcu zaczniesz mieć i robić to, co zawsze pragnąłeś. Zaczniesz być tym, kim chcesz być.

Powodzenia!

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *