Bądź wdzięczny i żyj szczęśliwiej



Uwaga: Ten plik jest z hasłem, to znaczy, że jest dostępny tylko dla stałych czytelników. Żeby otrzymać dostęp zapisz się na odpowiednie materiały w zakładce Subskrypcja. Jeśli uważasz, że mógłby kogoś z Twoich znajomych zainteresować lub przydać mu się, wyślij mu link do odpowiedniej subskrypcji . Jeśli nie wiesz,co wybrać, napisz do mnie, pomogę Ci.



wdzięczność

W obecnym świecie zagonienia, czasami zapominamy o tym, co jest najważniejsze – o wdzięczności. Nie chodzi o wdzięczność za to co się nie udaje, ale za to co się danego dnia udało. Bycie wdzięcznym wymaga praktyki i pozwala spojrzeć na swoje życie z innej perspektywy, otworzyć myślenie na nowe rozwiązania i docenienie tego co masz.

Według dr Roberta Emmons’a – profesora psychologii na Uniwersytecie w Kalifornii,wdzięczność składa się z trzech prostych kroków:

  • rozpoznanie za co jesteś wdzięczny

  • uznanie tego

  • docenienie

Wyrażanie wdzięczności daje kilka korzyści:

  • Pozwala spojrzeć na trudną sytuację z innej perspektywy. Kiedy uświadamiasz sobie plusy i minusy danej sytuacji,przestajesz mieć skłonności do narzekania.

  • Pozwala uświadomić sobie, to co masz. To może zmniejszyć gonitwę chcenia więcej i więcej bez doceniania tego co już jest.

  • Poprawia relacje

  • Poprawia zdrowie

  • Zmniejsza stres

  • Sprawia, że czujesz się szczęśliwszy

  • Pomaga na koncentrowaniu się na tym, co faktycznie ważne.


9 sposobów pielęgnowania wdzięczności:

  1. Żyj tu i teraz

  2. Prowadź dziennik wdzięczności

  3. Jeśli przychodzi Ci do głowy jakaś negatywna myśl, zamień ją na pozytywną.

  4. Podchodź do życia z pokorą

  5. Powiedź przynajmniej jeden szczery komplement dziennie. To wzmacnia więź i buduje zaufanie.

  6. Gdy znajdziesz się w trudnej sytuacji, zapytaj siebie, czego możesz się nauczyć z tego wydarzenia

  7. Nie krytykuj i nie oceniaj innych ludzi tylko akceptuj ich takimi jakimi są

  8. Emanuj szczęściem i radością

  9. Angażuj się w ważne sprawy



Nakazy i zakazy odnośnie dawania komplementów

  1. Nigdy nie mów fałszywych, czy nieszczerych komplementów, ponieważ to podważa Twoją wiarygodność i nie daje radości słuchaczowi

  2. Nigdy nie mów komplementów, które umniejszają osiągnięcie, np. Całkiem dobrze sobie poradziłaś, jak na dziewczynę

  3. Komplement nie może być zbyt ogólny, np. Podobają m się Twoje ściany w domu. Lepiej powiedzieć: Podoba mi się kolor ścian w Twoim domu,który pięknie kontrastuje z dywanem w salonie.

  4. Nie kryguj się, gdy ktoś powie Ci komplement i nie umniejszaj swoich osiągnięć

  5. Gdy ktoś powie Ci komplement,podziękuj i uśmiechnij się.

Zapisz się, aby nie przeoczyć żadnego wpisu

raz w tygodniu (w poniedziałek) dostaniesz przegląd



Lubię komentarze, więc nie krępuj się, pisz ile wlezie, nie ma limitów, a czasem są nagrody dla najbardziej aktywnych 🙂

Comments

comments

3 thoughts on “Bądź wdzięczny i żyj szczęśliwiej

  1. Bartosz napisał(a):

    Temat wdzięczności porusza również obszernie Joe Vitale w swoich książkach na temat mocy przyciągania. Mówi o tym, iż bycie szczęśliwym to kluczowa rzecz w tym aby przyciągać więcej pozytywnych spraw.

    1. Ludmiła Malicka napisał(a):

      To prawda,polecam wszystkie jego książki.

  2. Piotr napisał(a):

    Dziękuję bardzo za te wskazówki. Nie wiedziałem do tej pory, że wdzięczność jest taka ważna w życiu. Już zapisuje się po materiały.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *