8 sposobów na zły dzień

pozytywne myślenie

Czasami każdemu zdarza się gorszy dzień. Najgorszą rzeczą jaką możesz zrobić, to udawanie, że nic Ci nie jest. Takie zachowanie ani nie rozwiąże problemu, ani Cię nie wzmocni.

Twoje myśli podczas złych dni są silniejsze niż w czasie dobrych,ponieważ mają one silniejszy wpływ na Twój nastrój. Dlatego, jeżeli pozwolisz na rozwinięcie się negatywnych uczuć w sobie, wtedy doświadczysz dużo więcej kolejnych kiepskich dni. Zwalczenie rozrośniętych złych emocji jest dużo trudniejsze niż poradzenie sobie z nimi, gdy kiełkują.

Jak sobie poradzić ze złymi emocjami i myślami pojawiającymi się w Twojej głowie.

1. Weź zimny prysznic

Zimny prysznic jest ogromnym szokiem dla Twojego organizmu. Ciało musi przełączyć się wtedy na tryb przetrwania, a umysł nie zajmuje się problemami dnia powszedniego. Zimny prysznic pobudzi chęć walki na dalszą część dnia.

2. Zrób coś szalonego

Podczas robienia czegoś szalonego lub delikatnie niebezpiecznego podniesie się poziom adrenaliny, co wywoła pozytywne uczucia. Poczujesz energię. Nie chodzi o jakieś ekstremalne rzeczy typu skok ze spadochronu,ale o przełamanie konwenansów. Czyli wystarczy zrobić coś,czego normalnie nie robisz. Na przykład:

  • podejść do kogoś na ulicy i coś dziwnego zagadać.

  • zrobić kilka pompek w centrum handlowym

  • krzyczeć najgłośniej jak umiesz

  • pójść na spacer bez butów

  • założyć dwa różne buty i pójść do sklepu

Wszystko jedno co,ważne,żeby było to dziwne. Bądź kreatywny!

3.Wysiłek fizyczny

Podczas wykonywania ćwiczeń sportowych, Twoje ciało musi zmierzyć się z wysiłkiem i umysł nie ma czasu na martwienie się problemami. Dlatego póki Twoje ciało jest w ruchu, nastrój Ci się poprawia, nie ważne czy ćwiczysz na siłowni, siedzisz w kwiecie lotosu,biegasz, jeździsz na rolkach,czy grasz w tenisa.


4. Obcuj z przyrodą

Idź na spacer. Usiądź na ławce i przez 20 minut obserwuj co się dzieje dookoła Ciebie. Zapomnij o sobie i skup się na otaczającej Cię przyrodzie. Obserwuj chmury na niebie, wodę w potoku, drzewa i ptaki. Oddychaj głęboko i obserwuj otoczenie. Piękno natury wzbudzi uśmiech i poczujesz się lepiej. To pozwoli spojrzeć na Twoje problemy z innej, kreatywnej perspektywy.

5. Śmiej się
Śmiech jest lekiem na całe zło. Redukuje stres i uwalnia endorfiny, hormony szczęścia. Śmiechem przywołaj dziecko w sobie. Dzieci śmieją się około 200 razy dziennie. Obejrzyj komedię albo coś zabawnego. Spotkaj się ze szczęśliwymi ludźmi, żartujcie i śmiejcie się razem.

6. Zajmij się czymś co lubisz
Zmuś się do zabrania za coś co lubisz robić. To pozwoli zapomnieć Ci o problemach.

7. Unikaj negatywnych osób

Trzymaj się z dala od wszystkich tych, którzy ściągają Cię w dół. Otaczaj się pozytywnymi, energetycznymi osobami, które często się uśmiechają i są zadowolone. Utrzymywanie się dala od negatywnych myśli dobrze wpływa na Twój nastrój.

8. Rozwiąż swój problem
Korzystaj z nowo nabytej energii i entuzjazmu i zastanów się jak możesz rozwiązać swoje problemy. Nikt nie rozwiąże ich za Ciebie. Do dzieła więc!

Zapisz się, aby nie przeoczyć żadnego wpisu

raz w tygodniu (w poniedziałek) dostaniesz przegląd



Lubię komentarze, więc nie krępuj się, pisz ile wlezie, nie ma limitów, a czasem są nagrody dla najbardziej aktywnych 🙂

Comments

comments

2 thoughts on “8 sposobów na zły dzień

  1. Marta napisał(a):

    A ja dodałabym od siebie jeszcze „posłuchaj ulubionej muzyki” bądź „poczytaj dobrą książkę”, choć to w sumie można podciągnąć pod punkt 6… 🙂

    1. Ludmiła Malicka napisał(a):

      Pewnie! Muzyka i książki to ważna sprawa w życiu!:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *