7 popularnych błędów milionerów

Jakie są typowe błędy milionerów? Są to błędy, które prawdopodobnie mogły doprowadzić do niepowodzeń niektóre firmy lub kariery zawodowe. Milionerzy jednak nie poddali się i działali dalej, a z popełnionych błędów wyciągnęli wnioski, żeby ponownie nie wystąpiły. Sprawdź więc, na co powinieneś zwrócić uwagę.
1. Brak badań
Czasami, kiedy przyjdzie Ci do głowy świetny pomysł, który uznasz za genialny, rzucasz się w jego wir i angażujesz się w niego maksymalnie bez przeprowadzenia odpowiednich badań. oczywiście każdy pomysł może przerodzić się w dochodowy biznes, ale może także zakończyć się totalną klapą. Bez względu na to, jak bardzo jesteś podekscytowany najpierw przeprowadź badania swojego rynku docelowego oraz wykonalności swojego projektu. Jest to szczególnie ważne, kiedy planujesz zainwestować ogromne kwoty pieniędzy na realizację swojego pomysłu.
henry_fordHenry Ford znany miliarder z dziedziny samochodów, zasłynął jako człowiek, który robiąc zwykłe rzeczy tworzył rzeczy niezwykłe. jednak także i on ma na swoim koncie kilka wpadek. Jeden bardzo duży i kosztowny jego błąd dotyczył pomysłu założenia miasteczka firmowego Fordlandia w Brazylii, jako ogromnej fabryki ogumienia. Niestety nie znał się na tym i przedsięwzięcie się nie udało. Jednak jego głównym błędem było nie to, że spróbował je założyć, tylko to, że nie zatrudnił specjalistów od tego.Pamiętaj fortuny nie powstają w pojedynkę,rób to na czym się znasz najlepiej, a resztę zleć specjalistom.
2. Skupianie się na niewłaściwych propozycjach
Czasem trudno jest na wstępie ocenić, czy szansa to faktycznie szansa, czy betonowe koło ratunkowe. Oczywiście w biznesie trzeba czasem zaryzykować, jednak ryzyko musi być wyważone. Musisz wiedzieć, kiedy się wycofać. Jeśli zbytnio skupiasz się na jednej lub dwóch sprawach, możesz nie zauważyć, że pojawiają się lepsze okazje.Musisz więc, mieć oczy i uszy otwarte na wszelkie możliwości, które się pojawiają, gdy spojrzysz an sprawę z innej perspektywy.warren_buffetWarren Buffett najpierw rozpoczął działać w biznesie tekstylnym, gdzie nie od razu zauważył, że nie jest to dochodowa działka. Kiedy jednak zdał sobie z tego sprawę, przeniósł swoje działania do ubezpieczeń, co przyniosło mu wielką fortunę.3. Błędna komunikacjaTo jest bardzo ważne, aby budować dobre relacje z ludźmi, z którymi pracujesz i z tymi, którzy pracują pod Ciebie. Należy pamiętać, że ludzie, którzy pracują dla Ciebie to są Twoje największe atuty. Nie będzie to skuteczne, jeżeli nie wykorzystasz dźwigni z tych osób. Dlatego uczenie i rozwijanie umiejętności miękkich takich jak komunikacja z ludźmi, budowanie dobrych relacji, charyzma i budowanie autorytetu opartego na wspólnym szacunku,  jest rzeczą kluczową.

steve_jobsSteve Jobs, na przykład, nie doceniał zalet dobrej komunikacji. Wychodzil bowiem z założenia, że ludzie powinni od razu zrozumieć i uchwycić jego pomysły i sugestie, a jednak każdy postrzega świat przez pryzmat swoich doświaczeń, czyli inaczej. Takie podejście Steve’a Jobs’a doprowadzilo do utraty utalentowanych ludzi, którzy mogliby pracować znacznie efektywniej i łatwiej w przyszłości.

Kiedy tracisz ludzi, koszty związane ze znalezeniem nowych pracowników, ich wdrożenie i przeszkolenie to sa zawsze duże koszty.Relacje są bardzo ważne. nawet miliarderzy nie są w stanei kupić lojalności i emocji ludzi.

 

4. Cięcie kosztów

Kiedy cięcie kosztów jest konieczne dla przetrwania firmy, trzeba najpierw starannie rozważyć wszystkie plusy i minusy. Trzeba także przeanalizować, czy wprowadzone oszczędności nie odbiją się negatywnie na innych elementach biznesu, kóre byc moze nie są wprost związane z obniżeniem kosztów, a są jedynie wynikiem pośrednim.

ralph_lorenRalph Lauren, zrobił ogromny błąd zlecając w 2012 roku wykonanie amerykańskich mundurów olimpijskim w Chinach i firmowanie ich swoim nazwiskiem. Mundury te od lat mają nacjonalistyczny wydźwięk, więc znak Made in USA miał ogromne znacznie. To zła decyzja z pewnością spowodowała duże zamieszanie w kraju, co doporowadziło do bojkotu Ralpha Laurena i splamienia jego marki.

Dlatego pamiętaj, żeby przy obniżaniu kosztów przeanalizować wszystkie aspekty, nawet te pozornie nie związane z tym co plnujesz przeprowazić.

 

 

 

5. Niewykorzystane okazje

Kiedy jesteś zaangażowany w danej branży, musisz stale śledzić sytuację na rynku. Nawet jeśli obecne produkty i usługi są dobre, trzeba ciągle poszukiwać nowych rozwiazań i możliwości.

bill_gates

Kto by pomyślał, że Bill Gates, jeden z dobrze znanych miliarderów, popełnił błąd. Kiedy internet dopiero raczkował, Microsoft zdecydował skoncentrować się na rozwoju przeglądarki i nawigatora, a nie na wymyślaniu własnej wyszukiwarki. W tej chwili Google trzykrtotnie pobiły przychody Microsoft.

Bill Gates przyznał, że to była niewykorzystana okazja warta miliardy dolarów.

 

 

 

 

6. Nierozpoznanie możliwości
Kiedy widzisz jakąś okazję, któą chcesz wykorzystać, zawsze sprawdź wszystkie możliwości, w jaki sposób możesz to zrobić. kiedy jedno rozwiązanie zawiedzie, spróbuj inne, zanim ktoś inny Cię uprzedzi. Zawsze musisz ważyć możliwości.

larry_pageHistoria Larry Page z Google i jego błędu. W 2003 roku Google chciało zapłacić $30,000,000 za portal społecznościowy  Friendster. Do transakcji jednak nie doszło, ponieważ Friendster nie zgodził się na sprzedaż. Wtedy to Larry Page powinien podjąć decyzję o tworzeniu i rozwoju swojego portalu społecznościowego. Niestetyczekała z tą decyzja zbyt długo i dopiero w 2010 roku, kiedy Facebook zdobył ogromną popularność, zaczął prace nad swoim portalem społecznościowym Google +1. Konkurencja go wyprzedziła.

 

 

 

 

7. Negatywny wizerunek
W każdej firmie, w każdej branży, reklama jest bardzo ważna. Wizerunek Twojej firmy jak i Twój własny mają duże znaczenie dla rozwoju wojego biznesu. Ważne jest, abyś sprawiał, żeby ludzie czuli się dobrze po kontakcie z Tobą, więc przypominanie im o negatywnych rzeczach nie ejs dobrym pomysłem. Powinienes się nauczyć wykorzystywać media do budowania pozytywnego wizerunku.

mark_zuckerbergMiliarder Mark Zuckerberg, jeden z głównych twórców Facebooka zawsze wyraża swoją opinię bez zwracania uwagi na o co myślą inni, ma opinię aroganckiego i zarozumiałego. W związku z tym jako osoba publiczna i silnie związana z Facebookiem, wywiera zły wpływ na postrzeganie swojej firmy przez ludzi. Nie przejmowanie się opinią innych w biznesie jest dobrą cechą, jednak linia pomiędzy arogacją, zarozumialstwem i pewnością siebie jest bardzo cienka linia.

Dlatego bądż pewny siebie, dąż do swoich celów nie zwarzając na opinie innych. Pamiętaj jednak, że szacunek dla innych jest podstawą istnienia, dlatego dziąłj tak, aby nie krzywdzić innych.

 

 

 

Przedstawiłam siedem typowych błędów, które popelniają najwięsze rekiny biznesowe. Jako początkujący lub przyszły milioner staraj się unikać powyższych błędów. Zawsze lepiej uczyć się na cudzych błędach niz na swoich.

Sprawisz mi przyjemnosć, jesli zostawisz swój komentarz do tego arykułu. Z góry bardzo dziękuje.

Zapisz się, aby nie przeoczyć żadnego wpisu

raz w tygodniu (w poniedziałek) dostaniesz przegląd



Lubię komentarze, więc nie krępuj się, pisz ile wlezie, nie ma limitów, a czasem są nagrody dla najbardziej aktywnych 🙂

Comments

comments

6 thoughts on “7 popularnych błędów milionerów

  1. Mirosław napisał(a):

    dokładnie, ale na błedach sie tez uczymy chociaż może lepiej na cudzych jak na własnych?

    1. Ludmiła napisał(a):

      Właśnie, właśnie lepiej na cudzych 😉

  2. Mirosław napisał(a):

    Warte przeanalizowania, chociaż do milionera mi jeszcze brakuje. Ale jak już dojdę warto mieć na uwadze

    1. Ludmiła napisał(a):

      Te uwagi / błędy warto mieć na uwadze podczas całej drogi biznesowej. Czasami nie zauważamy, ze coś robimy źle i wychodzi to dopiero po czasie 🙂

  3. Witam,
    bardzo ciekawy artykuł, gratuluję pomysłu na napisanie.
    Z kilkoma kwestiami można by polemizować. Przykładowo Steve Jobs (moim zdaniem) doskonale prowadził firmę. Był bezwzględny i fundował swoim pracownikom huśtawkę „raz bohater, a raz dupek”. Słabsi odpadali, ale najlepsi osiągali wielkie rzeczy dla Apple. Jasne, że jakieś wartościowe jednostki odeszły z powodu charakteru Jobsa. Trzeba jednak pamiętać, że to właśnie takie a nie inne zachowanie Jobsa zbudowało potęgę Apple. Można przyjąć tezę, że gdyby inaczej podchodził do swoich pracowników, nie osiągnęliby wspólnie takich wyżyn.
    Paweł

    1. Ludmiła napisał(a):

      Dzięki Paweł,
      Być może, że Steve Jobs właśnie dlatego, że był bezwględny zbudował wielkie imperium, ale nie wiesz, czy jeśli umiałby budować lepsze relacje z ludźmi, czy imperium nie byłoby jeszcze większe 😉
      Moim zdaniem relacje i dobra komunikacja jest jedną z bardzo ważnych składowych w budowaniu biznesu. Ludzie lepiej pracują, gdy Cię szanują, niż jak się Ciebie boją. Jeśli Cię szanują będą lojalni, gdy się boją – skorzystają z okazji i odejdą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *